skip to Main Content
STR 1 DECEMBRIE NR 5 +40269 806 775 +40269 806 781 ghiseulunic@primariatirnava.ro

SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR MEDIAŞ

Adresa: Mediaş, Piaţa Regele Ferdinand I, nr. 1, jud. Sibiu

Tel.: 0269/845932 – Evidenţa Persoanelor

        0269/844229 – Stare civilă

Fax: 0269/845932.

mail: spclep.medias@yahoo.com / stareacivila.medias@sibiu.stslink.ro

site: www.primariamedias.ro

 

COMPARTIMENT EVIDENŢA PERSOANELOR

Nr. tel./fax 0269/845932

Program de lucru cu publicul

Ziua săptămânii

Primire documente

Eliberare documente

LUNI

08.30 – 13.00

13.00 – 16.30

MARŢI

08.30 – 13.00

16.00 – 18.30

13.00 – 18.30

MIERCURI

08.30 – 13.00

13.00 – 16.30

JOI

08.30 – 13.00

13.00 – 16.30

VINERI

08.30 – 13.00

13.00 – 14.00

 

 

ACTE NECESARE:

 

CARTE DE IDENTITATE:

  1. Eliberarea cărţii de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani (prima eliberare)*:

– cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe www.primariamedias.ro);

– certificat de naştere  al solicitantului (original şi copie);

– actul de identitate al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal (original şi copie);

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/www.ghiseul.ro);

– certificatul de căsătorie al părinţilor minorului (original şi copie);

– în cazul în care părinţii minorului sunt divorţaţi: hotărârea judecătorească definitivă şi irevocabilă/actul notarial prin care se stabileşte domiciliul minorului (original şi copie).

 

ATENŢIE!

Domiciliul minorului este la părinţii săi sau la acela dintre părinţi la care el locuieşte statornic ori, după caz, la reprezentantul său legal sau la persoana fizică sau juridică la care este încredinţat în plasament.
Pentru minorul care, deşi a fost încredinţat prin hotărâre judecătorească unuia dintre părinţi, locuieşte statornic la celălalt părinte, se solicită declaraţia de consimţământ a părintelui căruia i-a fost încredinţat, din care să rezulte că este de acord ca în actul de identitate al minorului să fie înscrisă adresa la care acesta locuieşte statornic. Declaraţia poate fi dată la ghişeu, se poate autentifica la notarul public sau, după caz la misiunea diplomatică a României din statul în care se află părintele care dă declaraţia.

 

*In cazul eliberării CI la 14 ani, prezenţa unuia dintre părinţii/reprezentantului legal al solicitantului este obligatorie.

 

  1. Eliberarea CI la expirarea termenului de valabilitate:

cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– actul de identitate expirat (se va preda la ghişeu);

– certificat de naştere (original şi copie);

– certificatul de căsătorie (original şi copie) – pt. pers. căsătorite/văduve;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/www.ghiseul.ro).

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

  1. Eliberarea CI în cazul schimbării datelor de stare civilă (căsătorie sau divorţ):

– cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– actul de identitate deținut (se va preda la ghişeu);

– certificat de naştere (original şi copie);

– certificatul de căsătorie (original şi copie) – pt. pers. căsătorite;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/www.ghiseul.ro).

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

 

  1. Eliberarea CI în cazul schimbării domiciliului:

cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– actul de identitate deținut;

– certificat de naştere (original şi copie);

– certificatul de căsătorie (original şi copie) – pt. pers. căsătorite/văduve;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

 

  1. Eliberarea CI în cazul pierderii, furtului, deteriorării sau distrugerii actului de identitate:

– cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– în cazul deteriorării: actul de identitate deținut;

– un alt document de dată recentă, cu fotografie, emis de autorităţi ale statului (ex.: paşaport, permis de conducere) – original şi copie;

– certificat de naştere (original şi copie);

– certificatul de căsătorie (original şi copie) – pt. pers. Căsătorite/văduve;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş).

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

  1. Eliberarea cărţii de identitate în cazul schimbării domiciliului din străinătate în România:

cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– certificatul de naştere al solicitantului, precum şi certificatele de naştere ale copiilor minori sub 14 ani, care îşi schimbă domiciliul împreună cu părinţii, eliberate de oficiile de stare civilă române – original şi copie*;

certificatul de căsătorie (original şi copie) – pt. pers. căsătorite/văduve*;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate*;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

– paşaportul românesc valabil/certificatul privind dobândirea cetăţeniei române, eliberat de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate – original şi copie;

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

*solicitanţii ale căror naştere/căsătorie/divorţ nu au fost înregistrate în registrele de stare civilă române vor solicita transcrierea certificatelor de stare civilă obţinute în străinătate, atât pentru ei, cât şi pentru copiii lor minori.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

 

  1. Eliberarea CI cetăţeanului străin sau apatrid care a dobândit cetăţenia română:

– certificatul constatator eliberat de Ministerul Justiţiei sau de misiunile diplomatice ori de oficiile consulare ale României din strainătate – original şi copie;

– certificatul de naştere şi, după caz, de căsătorie, eliberat de oficiile de stare civilă române – original şi copie;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate*;

– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (original şi copie);

În cazul în care solicitantul nu este proprietar al imobilului, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe verso-ul cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

În situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la ghişeu, îşi va putea da acordul printr-o declaraţie dată în faţa notarului public sau, după caz, la Misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate.

– un document cu fotografie, cu care solicitantul poate face dovada identităţii (paşaport, permis de conducere sau act de identitate străin) – original şi copie;

– chitanţă de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

 

În toate situaţiile, dovada adresei de domiciliu se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

 

CARTEA DE IDENTITATE PROVIZORIE

  1. Acte necesare în vederea eliberării cărţii de identitate provizorii*:

– cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– documentele pe care solicitantul le poate prezenta, pentru a face dovada numelui, stării civile, adresei de domiciliu (original + copie);

– 2 fotografii mărimea 3,5/2,5 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;

– chitanţă de 1 leu, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

*cartea de identitate provizorie se eliberează în cazul în care solicitantul nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate (de ex., nu deține un act cu care să facă dovada adresei de domiciliu).

 

  1. Eliberarea cărţii de identitate provizorii cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România:

– cerere-tip pentru eliberarea cărţii de identitate (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– paşaportul, aflat în termenul de valabilitate, care atestă statutul de cetăţean român cu domiciliul în strainătate – original;

– certificatul de naştere şi, după caz, de căsătorie, eliberat de oficiile de stare civilă române – original şi copie;

– hotârarea judecătorească de divorţ definitivă şi irevocabilă/certificatul de divorţ (original şi copie) – pt. pers. divorţate*;

– actul care face dovada adresei de reşedinţă în România – original şi copie – în situaţia în care solicitantul nu este proprietar al imobilului la care vrea să îşi stabilească reşedinţa, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe prima pagină a cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

– 2 fotografii mărimea 3,5/2,5 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm;

– chitanţă de 1 leu, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

 

În toate situaţiile, dovada adresei de reşedinţă se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

STABILIREA REŞEDINŢEI

Acte necesare pentru stabilirea reşedinţei:

– cererea pentru stabilirea reşedinţei (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– actul de identitate al solicitantului – original;

– documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă (original şi copie)- în situaţia în care solicitantul nu este proprietar al imobilului la care vrea să îşi stabilească reşedinţa, acordul găzduitorului (proprietarul imobilului) se va consemna în rubrica specială de pe prima pagină a cererii – acordul găzduitorului se va da, în mod obligatoriu, în faţa lucrătorului de evidenţa persoanelor.

 

În toate situaţiile, dovada adresei de reşedinţă se va face cu act încheiat în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare privind titlul locativ (de ex., contract de vânzare-cumpărare, donaţie, întreţinere, schimb etc., certificat de moştenitor).

 

Numai în situaţia în care solicitantul nu poate prezenta actul de dobândire a imobilului, dovada adresei de domiciliu se va putea face cu extras de carte funciară, care trebuie să fie eliberat cu cel mult 30 de zile anterior depunerii cererii de eliberare a actului de identitate.

 

În măsura în care, în actul de dobândire sau, după caz, în extrasul de carte funciară, nu figurează adresa administrativă a imobilului, solicitantul va anexa documentaţiei şi o adeverinţă eliberată de către serviciul de specialitate din cadrul Primăriei Mun. Mediaş (Direcţia Patrimoniu), adeverinţă care să ateste adresa imobilului – pentru Mun. Mediaş şi satul aparţinător Ighişu Nou.

 

Pentru celelate localităţi arondate SPCLEP Mediaş (Alma, Aţel, Brateiu, Bazna, Blăjel, Moşna, Târnava), dovada adresei de domiciliu se poate face şi cu adeverinţă eliberată de comuna de domiciliu, care să ateste faptul că solicitantul/găzduitorul figurează în evidenţe cu casă de locuit.

 

Contractele de construire încheiate de către actualii proprietari înainte de 1989 sunt valabile doar în măsura în care sunt însoţite de procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

 

 

 

ADEVERINŢE

  1. Documente necesare pentru eliberarea certificatului de atestare a domiciliului:

– cerere tip – se obține de la ghișeu;

– actul de identitate al solicitantului – original şi copie;

 

  1. Furnizarea unor date din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor, la solicitarea persoanelor fizice sau juridice*:

– cerere scrisă, motivată, a persoanei care solicită furnizarea datelor;

– chitanţă de 1 leu/fiecare persoană ale cărei date sunt solicitate, reprezentând taxă furnizare date (se achită la casieriile Primăriei Mediaş/ www.ghiseul.ro).

Datele din RNEP pot fi comunicate numai după obţinerea consimţământului scris al persoanei despre care solicită relaţiile, cu excepţia situaţiilor de expres prevăzute de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia   persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date

*furnizarea datelor se va face cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679

 

  1. Eliberarea adeverinţei necesare reducerii cu 2 ani a vârstei standard de pensionare (pentru persoanele care au locuit cel puţin 30 de ani pe o rază de 8 km în jurul localităţii Copşa Mică):

– cerere-tip (se primeşte de la ghişeu sau se poate descărca de pe site);

– act de identitate (original şi copie);

 

  1. Formular E401 – necesar în străinătate, pentru acordarea alocației:

– cerere tip – se obține de la ghișeu;

– formularul E401, completat la rubricile beneficiar, soț/soție, copii;

 

 

 

 

 

 

Back To Top